سندرم ویلیامز چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 1782
نویسنده : علی طلعتی باغسیاهی

سندرم ويليامز يك بيماري نادر ژنتيكي است كه به ناهنجاري هاي قلبي و عروقي، عقب ماندگي ذهني و دشواري در يادگيري منجر مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، علائم اين بيماري با علائمي مانند تنگي آئورت و تظاهرات ويژه رفتاري شامل خونگرمي، عصبانيت، حساسيت به صدا، استعداد فراوان در موسيقي، نداشتن درك صحيح از عمق و ناتواني در فهم شناخته مي شود. 

ويژگي هاي مشخص اين بيماري نادر شامل پف كردگي اطراف چشم ها، بيني كوتاه، دهان بزرگ، گونه و لب هاي برجسته، قامت كوتاه و انحنا در ستون فقرات است. 

اين بيماري با حذف خود به خود ژن هاي متعدد از كروموزوم y شروع مي شود و ميزان شيوع اين بيماري، حدود پنج در هر ده هزار نفر است و زنان و مردان به يك ميزان به آن مبتلا مي شوند. 

علايم بيماري ويليامز بلافاصله پس از تولد يا در دوران نوزادي و با ظهور علائم جسماني، تحريك پذيري، مشكلات بلع و قولنج و پيشروي آن به شكل دردهاي شكمي در نوجواني، ديابت، فشار خون بالا و كم شنوايي و البته مشكلات قلبي در بزرگسالي ايجاد مي شود. 

**زندگي با فرد مبتلا به سندرم ويليامز دشوار نيست 
زندگي با بيماران ws (ويليامز) دشوار نيست و مبتلايان به اين بيماري افرادي بسيار اجتماعي، مهربان، با ملاحظه و نسبت به احساسات ديگران بسيار حساس هستند. 

بزرگترين مشكل بيماران ws مشكل در تمركز است كه باعث نااميدي و در نتيجه كج خلقي مي شود زيرا حتي نمي توانند دكمه ها و زيپ لباس خود را ببندند.


** دسترسي به خدمات پزشكي و اجتماعي يك نياز ضروري 
به طور كلي مبتلايان به ws بيشتر به خدماتي مانند چشم پزشكي، ارتوپدي ، پزشكي ( گوش و حلق و بيني )، ژنتيك و گفتار درماني، بينايي درماني و فيزيوتراپي نياز دارند. 

متاسفانه هنوز بيماري ws به خوبي شناخته نشده است و توانبخشي مبتلايان به اين بيماري هنوز در مرحله آزمون و خطا است و متخصصان عقب ماندگي ذهني اين بيماري را جدي نمي گيرند و بر اين باورند كه دخالت پزشكي در دوران نوزادي لازم نيست. 

خدمات مددكاري اجتماعي مناسب با نيازهاي مبتلايان به ws نيز به ندرت و به ميزان ناكافي يافت مي شود و والدين بدليل نگهداري هميشگي از اين بيماران اغلب مجبورند تا از ميزان فعاليت حرفه اي خود براي مراقبت از يك خويشاوند مبتلا به ws در خانواده كاهش دهند. 

منبع: ايرنا



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








<-Text1->

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهشتیان روی زمین و آدرس talati55.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 185726
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 2


RoozGozar.cOm--->

كد موسيقي براي وبلاگ

RSS

Powered By
loxblog.Com